6 dec. 2013

The Onion: Slow-Witted Conspiracy Theorist Convinced Government Behind NASA


Calling it the most scandalous cover-up of the past half century, dim-witted conspiracy theorist Daniel Burgess told reporters Thursday he believes the U.S. government has, for years, been clandestinely exercising total control over the National Aeronautics and Space Administration.
The 34-year-old dullard cited a wealth of evidence he said proves “beyond a doubt” that every NASA project—from Project Mercury to the moon landings to the shuttle program—has been approved and bankrolled by the federal government. “Follow the money and you’ll find out who pulls NASA’s puppet strings: Washington, D.C.,”...
Läs hela artikeln här

Kan verkligen likheterna med veckans debatt vara en ren slump??

5 kommentarer:

  1. Jag kan inte frigöra mig från tanken att ni inte insett att detta är ett skämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... kan det vara så att du inte insett att vi insett att det är ett skämt?

      Radera
    2. Med tanke på att er (enda?) supporter inte förstått det och att inget i presentationen antyder det är ju risken stor att det i era kretsar inte är en självklarhet

      Jag tolkar det så att ni i efterhand har kommit på detta, kanske kanske har ni läst om det på klimatupplysningen?

      Radera
    3. Jag har läst "The Onion" i många år, så för mig var det självklart. Jag tolkar det också som att kommentatorn här nedan också skämtade, men det var kanske för subtilt för dig.

      Jag kan inte frigöra mig från tanken att du inte insett att "Klimatupplysningen" är ett skämt.

      Radera
  2. Varför skulle det vara ett skämt menar du?
    Jag tycker att det är väldigt viktiga frågeställningar som reses.

    SvaraRadera

Tips: Använd gärna signatur när du kommenterar. Det underlättar samtalet